Sfaturi utile

Poziţia corectă la volan.

Conducerea se poate transforma dintr-o distracţie într-o muncă grea, dacă poziţia la volan nu e corectă.

Omul este aranjat în aşa fel încât poate efectua şi un anumit lucru doar dacă se află într-o anumită poziţie. În cazul în care aceasta este departe de ideal, scade viteza de reacţie, apare mai devreme oboseala, şi apar chiar şi boli profesionale.

În procesul de conducere al automobiului muşchii corpului nu trebuie să fie în permanenţă în tensiune. Greutatea corpului ar trebui să fie transferate în perna şi spătarul scaunului, iar pe volan să fie transferată doar greutatea mîinilor. Testul cel mai simplu - încercaţi să desprindeţi în acelaşi timp, piciorul de la podea şi mâinile de pe volan. Dacă nu s-a primit, stai în mod necorespunzător.

Capul - nu este doar centrul de control. Dacă îşi schimbă poziţia, în mod reflex se modifică şi tonusul musculaturii scheletului. Când capul e înclinat înainte sau înapoi are loc schimbarea involuntară a poziţiiei mîinilor. În plus, abaterea capului de la linia verticală încalcă circulaţia de sînge în vasele sanguine şi conduce la o defecţiune a aparatului vestibular. Poziţia optimă a „centrului de control" – strict verticală (vîrful capului să privească în sus).

Citeşte mai mult...

 

Psihologia conducătorului novice

Experienţa şi distanţa parcursă în zi sunt direct proporţionale. Psihologii au identificat mai multe faze de comportament, prin care conducătorul auto trece înainte de a ajunge la nivel înalt de conducere în condiţii de siguranţă.

 

1 ETAPĂ: depăşirea permanentului sentiment de pericol.

Această etapă durează primele câteva zile, uneori săptămîni, şi cere o stare de stres mental. La şoferul începător domină noutatea sarcinilor pe care trebuie să le îndeplinească, pentru care nu există nici o lipsă de cunoaştere sau experienţă. De aceea, el încearcă să evite situaţiile critice şi de conflict.

Citeşte mai mult...

 

Sfaturi pentru şoferii începători

În fiecare lună mii de şoferi începători pornesc la drum, fără a avea suficiente abilităţi practice de conducere. Unele dintre recomandările ce urmează, sperăm că vă vor fi utile.

Mai bine te declari „ceainic". Mai întâi de toate, un novice chiar şi la volanul unei maşini străine de prestigiu ar trebui să depăşească unele bariere psihologice interne şi să se declare neexperimentat. Procedează corect cei care dobîndesc semnul distinctiv „!" (Conducător începător) sau „Alte pericole", montat pe fereastra din spate. Şoferii din jur vor fi mai exigenţi faţă de greşelile voastre, deşi aceste semne nu vă eliberează de răspundere.

Studiu după studiu. Şcolile şi cursurile auto oferă numai primele şi cele mai comune abilităţi de conducere. Înainte de a se angaja în traficul urban intens, şoferul începător este de dorit să studieze cît mai bine maşina proprie. E nevoie ca el să-şi dezvolte capacitatea de a simţi limitele de gabarit ale maşinii, controalele de direcţie, să efectuieze exerciţii de pornire pe rampă fără a aluneca înapoi, mişcarea cu spatele, întoarcerea, mişcarea în sens invers, frînarea de urgenţă, manevrarea într-un spaţiu limitat. Pentru exerciţiile de învăţămînt cele mai potrivite locuri sînt străzile slab populate, aleile oarbe, loturile părăsite în timpul dimineţii.

Citeşte mai mult...